Iniciar tràmitDescripció
Informació important: Les obres i actuacions en edificis o elements inclosos en el Catàleg de patrimoni arquitectònic estan excloses del règim de comunicació prèvia, i cal sol·licitar llicència d’obres, adjuntant la documentació tècnica justificativa que asseguri la coherència i la compatibilitat de la intervenció amb els valors estètics i compositius presents en l’edifici o element, que en motiven la protecció (article 12 de les Ordenances del Pla especial de protecció de patrimoni arquitectònic.
Podeu consultar si un edifici o element està protegit a través del següent enllaç: http://www.gea.santcugat.cat/PlanolCataleg
Els tipus d’obres per l’execució de les quals només és necessària la presentació d’assabentat són:
OBRES A l’INTERIOR de l’edificació que no modifiquen la distribució interior ni l’estructura ni alterin l’estat de càrregues de l’edifici: paviments, revestiments (pintat, enguixat, aplacat…), reparar/reconstruir cel ras, substituir safareig i sanitaris, reparar/substituir instal·lacions, practicar cales que no afectin a parets mestres i reformes de cuines i banys sense modificar-ne ni la sortida de fums ni els conductes de ventilació.
OBRES DE MANTENIMENT DE FAÇANA, ELEMENTS SORTINTS (voladissos, ràfecs, balcons, tribunes, pintar façanes). En cas de necessitar muntar una bastida, caldrà aportar l’assumeix d’un tècnic.
TANQUES DE PARCEL·LA: revestiments (pintat, aplacat…), reparació o substitució de fusteries exteriors, reixes i baranes sense modificar les mides de l’obertura d’aquestes ni crear perfils sortints, ni instal·lar persianes enrotllables ni reparar desguassos pluvials.
OBRES PUNTUALS EN COBERTES: substitució de teules, reparar canals de recollida d’aigua, instal·lació d’antenes domèstiques i la reparació puntual d’altres elements de la coberta. En cas de necessitar muntar una bastida, caldrà aportar l’assumeix d’un tècnic.
TERRATS, TERRASSES I PATIS: paviments, revestiments (pintat, aplacat…), treballs de jardineria, neteja i desbrossada de jardins sense implicar modificació del nivell de terres, destrucció de jardins existents ni tala d’arbres (no aplicable en solars) i canviar baranes.
Condicions de l’assabentat
- Inici d’obres: El règim de comunicació habilita els interessats per executar l’acte de què es tracti des del moment de la presentació de la comunicació prèvia i dels documents requerits, amb excepció dels supòsits previstos en les condicions 10, 11, 12 i 13.
- Terminis: Sí passats 10 dies hàbils no s’ha rebut notificació desfavorable es podran iniciar les obres i el termini per finalitzar-les s’estableix en 6 mesos, tots dos terminis a comptar des de la data de presentació de la comunicació prèvia d’assabentat d’obres en els termes i condicions i d’acord amb les excepcions assenyalades en la condició anterior. Els interessats estan obligats a tenir el COMUNICAT a l’obra en tot moment durant l’execució de les mateixes.
- Verificació de dades: L’EMD de Valldoreix està facultat per verificar les dades que consten a la comunicació i la documentació presentades. La inexactitud, falsedat o la omissió, de caràcter essencial, en qualsevol dada que consti en la comunicació o en la documentació preceptiva pot tenir les conseqüències previstes a l’article 69 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
- Condicions jurídiques: Els actes de verificació i inspecció que es realitzin per part municipal comprovaran que l’actuació urbanística comunicada s’ajusti a les previsions de la legislació i el planejament urbanístic i les ordenances municipals sobre ús del sòl i edificació vigents en el moment de presentar la comunicació, i en cap cas, alteraran les situacions jurídiques privades existents entre els particulars, essent que la conformitat a la comunicació prèvia efectuada s’entendrà efectuada salvat el dret de propietat i sense perjudici del de tercers.
- Horaris: D’acord amb l’ Article 30.(Treballs a la construcció) de l’Ordenança municipal sobre sorolls, vibracions i olors de Sant Cugat del Vallès (amb aprovació definitiva de 21 de maig de 2018). L’horari de treball ha d’estar comprès entre les 8 i les 21 hores de dilluns a divendres, i entre les 9 h i les 21 h els dissabtes, diumenges i festius. L’horari de funcionament de la maquinària és entre les 8 i les 20 hores els dies laborables, de dilluns a divendres, i entre les 9 i les 20 h els dissabtes, diumenges i festius.
- Seguretat a l’obra: En el transcurs de la realització dels treballs s’hauran d’adoptar les mesures de precaució que per aquests casos preveuen les Ordenances metropolitanes, les disposicions sanitàries vigents, les contingudes dins de la legislació vigent en relació amb la matèria i aquelles que aconsellin les bones pràctiques de la construcció.
- Gestió de residus: En aplicació del Decret 89/2010, de 29 de juny, pel qual s’aprova el Programa de gestió de residus de la construcció a Catalunya (PROGROC), caldrà que el productor de residus procedeixi a la seva gestió mitjançant un gestor de residus autoritzat per l’Agència Catalana de Residus. A la finalització de les obres, caldrà aportar un certificat emès pel gestor de residus contractat respecte de la gestió dels residus efectuada. Es recorda que en aplicació del Reial Decret 110/2015, de 20 de febrer, que regula el tractament de residus d’aparells elèctrics i electrònics, que en la gestió dels residus que s’efectuï els aparells que continguin material radioactiu hauran de ser diferenciats de la resta de residus i aportar, a la finalització de les obres, una certificació específica, emesa per un gestor autoritzat, que acrediti el correcte tractament o reciclatge d’aquests tipus de dispositius.
- Ocupació via pública: El present COMUNICAT només autoritza l’ocupació de la via pública si s’ha indicat en el formulari de comunicació d’assabentat d’obres i pel termini indicat en el mateix.
- Desperfectes: D’acord amb l’article 16.1.c) de les Ordenances Metropolitanes de l’Edificació, el titular de la comunicació prèvia efectuada resta obligat a reparar o indemnitzar pels danys que es causin en els elements urbanístics del sòl, subsòl i vol de la via pública, com ara voreres, paviments, vorades, fanals, rètols i plaques de numeració, arbres, plantacions, escocells, parterres, bancs, marquesines, baranes, escales, embornals, clavegueres, galeries de serveis, cambres subterrànies, mines d’aigua, canalitzacions i altres elements anàlegs.
- AUTORITZACIONS CONCURRENTS d’organismes externs: Cas que per l’execució de les obres es requereixin autoritzacions administratives en concurrència amb la comunicació prèvia d’obres efectuades, la comunicació prèvia efectuada no generarà els seus efectes, és a dir, NO PODRAN INICIAR-SE LES OBRES COMUNICADES, fins que no s’hagi obtingut l’autorització administrativa que resulti concurrent. En el cas de l’autorització a emetre per AESA, quina tramitació s’efectua a través de l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès, l’Ajuntament comunicarà a l’interessat del resultat de la sol·licitud efectuada per a l’obtenció de l’autorització esmentada, als efectes de possibilitar l’inici de les obres.
- Instal·lació D’ELEMENTS PUBLICITARIS: Cas que l’element publicitari que es pretengui instal·lar no es trobi expressament regulat a l’Ordenança Municipal de Publicitat, la comunicació prèvia efectuada no generarà els seus efectes, és a dir, NO PODRA REALITZAR-SE L’ACTUACIÓ. L’EMD de Valldoreix comunicarà a l’interessat del resultat dels tràmits realitzats als efectes d’obtenir l’informe favorable.
- Control preventiu en prevenció i seguretat d’incendis (Bombers): Cas que les obres entrin dins dels supòsits sotmesos al control preventiu de l’Administració de la Generalitat d’acord amb l’annex 1 de la Llei 3/2010, de 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d’incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis, posat en relació amb l’article 20.4 de la mateixa, la comunicació prèvia efectuada no generarà els seus efectes, és a dir, NO PODRAN INICIAR-SE LES OBRES COMUNICADES. En aquest cas s’haurà de sol·licitar el corresponent títol habilitant (llicència d’obres)
- Descobriment d’elements catalogats (PATRIMONI): En cas que durant el transcurs de les obres es detecti algun element no catalogat en el Pla Especial, però que el mateix Pla el cataloga en el seu article 12 de les ordenances i segons la taula d’elements protegits, caldrà:
- Procedir a la suspendre immediata de les obres
- Presentar a l’EMD de Valldoreix l’annex de patrimoni actualitzat amb la nova catalogació i d’acord amb els documents que pertoquin per la catalogació específica, on quedi documentada la seva descripció gràfica i escrita de l’element protegit detectat.
NO ES PODRAN PROSSEGUIR LES OBRES fins a l’obtenció de l’informe favorable de la Comissió de Patrimoni. L’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès comunicarà a l’interessat del resultat dels tràmits realitzats als efectes d’obtenir l’informe favorable de la Comissió.
- TAXES, IMPOSTOS I AVALS: Abans de l’inici de les obres caldrà haver liquidat la taxa i dipositat l’aval de residus corresponen (consultar el següent enllaç: https://www.valldoreix.cat/tramits/urbanisme-i-obres/assabentat-comunicacio-dobres/).
Queden exempts de pagament de taxa i residus:
- La instal·lació de sistemes d’energia solar.
- Les obres d’adequació d’accessibilitats per a minusvàlids
- Les obres que sol·liciten les organitzacions sense afany de lucre amb finalitats de interès social que tinguin especial rellevància per a Valldoreix.
Quan es pot demanar? (Termini)
Durant tot l’any
Presencialment a l’atenció al públic de Serveis Tècnics situada a Rambla Mossèn Jacint Verdaguer, 185.
L’horari d’atenció al públic és dimarts i dijous amb cita prèvia.
La documentació a presentar haurà de portar-se escanejada en un pen-drive. No s’admetrà documentació en paper.
Electrònicament en els casos previstos a l’article 14.2 de la Llei 39/2015 o bé, si no es tracta d’un obligat d’acord amb aquest article, quant així ho vulgui l’interessat.
Tanmateix, quan no es tracti d’un obligat d’acord amb l’article 14.2 de la Llei 39/2015, la documentació es pot presentar per qualsevol dels mitjans previstos a l’article 16.4 de la mateixa llei.
Qui el pot demanar
Qualsevol persona directament o mitjançant representant.
Preu / Taxa
- Taxa: 54,30€ (caldrà indicar en el concepte del pagament, l’adreça de l’obra). Número de compte per fer el pagament de la taxa: ES42 0081 0646 39 0001011803
- Aval de residus: 150 €. Número de compte per fer el pagament de l’aval: ES08 0081 0646 39 0001222129. Aquest aval es retornarà un cop acabades les obres i es sol·liciti la devolució adjuntant el certificat o la justificació de la correcta gestió dels residus.
- Taxa d’ocupació de via pública (si s’escau):
- Per setmana: 12,65 € (quota mínima: 35 €)
- Per mesos: 50,55 €
Queden exempts de pagament de taxa i residus:
- La instal·lació de sistemes d’energia solar, de sistemes per l’estalvi d’aigua i la instal·lació de dipòsits per la recollida d’aigües pluvials en habitatges existents quan la sol·licitud sigui únicament per aquest concepte.
- Les obres d’adequació per a minusvàlids d’acord amb el Decret 135/1995 de 24 de març de desplegament de la llei 20/1991, de 25 de novembre i el CTE-DB-SUA seguretat d’utilització i accessibilitat.
- Les obres que sol·liciten les organitzacions sense afany de lucre amb finalitats de interès social que tinguin especial rellevància per a Valldoreix.
Sentit del silenci
Per la naturalesa del tràmit no es contempla.
Servei responsable
Serveis tècnics
Documents a annexar juntament amb la instància
- Model Assabentat / Comunicació d’obres. Descarregar model
- Justificant de pagament de la taxa.
- Justificant de pagament de l’aval de residus.
- Justificant de pagament de la taxa per l’ocupació de la via pública amb saca o contenidor (si s’escau)
- Pressupost de l’obra
- Fotografies
Normativa
- Normativa urbanística metropolitana, ordenances metropolitanes d’edificació Article 11.2
- Ordenança fiscal número 2, Reguladora de la taxa per llicències i serveis urbanístics. Article 6 quota tributaria i Article 8 exempcions i bonificacions.
- Ordenança fiscal número 5, Reguladora de la taxa per la utilització privativa o l’aprofitament especial de la via pública i terrenys d’ús públics. Article 7
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. Article 14.2
- Decret legislatiu 1/2009, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el text refós de la llei reguladora dels residus i el decret 89/2010, de 29 de juny, pel qual s’aprova el programa de gestió de residus de la construcció de Catalunya.
Protecció de dades
Us informem que les vostres dades seran tractades per l´EMD de Valldoreix com a responsable del tractament, per tramitar la vostra sol.licitud. El tractament està legitimat per l’exercici de les funcions públiques pròpies de l’EMD. Les vostres dades seran conservades com a part dels procediments administratius de l´Entitat. Les vostres dades no seran cedides a tercers excepte que sigui necessari per portar a terme el tràmit sol.licitat, d´acord amb la legislació vigent. Per a més informació consulteu la nostra política de privacitat, dins l´apartat Protecció de Dades publicat a la nostra web.
Així mateix us informem de la possibilitat d’exercir els vostres drets d’accés, rectificació, supressió, oposició i limitació de les dades mitjançant la remissió d’un escrit dirigit a l´EMD de Valldoreix, Atenció Ciutadana, Rambla Mossèn Jacint Verdaguer 185, 08197- Valldoreix, indicant “Ref. Protecció de Dades” o bé exercir el vostre dret a través de la Seu Electrònica. De la mateixa manera, en cas de considerar que els vostres drets han estat vulnerats us podreu dirigir a l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades (www.apdcat.gencat.cat).
Iniciar tràmit