Iniciar tràmitDescripció
Llicència d’obres per a:
- construcció d’obres nova
- ampliacions i/o reformes
Quan es pot demanar?
Durant tot l’any
Presencialment a l’atenció al públic de Serveis Tècnics situada a Rambla Mossèn Jacint Verdaguer, 185.
L’horari d’atenció al públic és dimarts i dijous amb cita prèvia.
La documentació a presentar haurà de portar-se escanejada en un pen-drive. No s’admetrà documentació en paper.
Electrònicament en els casos previstos a l’article 14.2 de la Llei 39/2015 o bé, si no es tracta d’un obligat d’acord amb aquest article, quant així ho vulgui l’interessat.
Tanmateix, quan no es tracti d’un obligat d’acord amb l’article 14.2 de la Llei 39/2015, la documentació es pot presentar per qualsevol dels mitjans previstos a l’article 16.4 de la mateixa llei.
Qui el pot demanar?
Qualsevol persona directament o mitjançant representant.
Normativa
- Decret Legislatiu 1/2010 d’aprovació del text refós de la Llei d’Urbanisme
- Real Decret Legislatiu 7/2015, de 30 d’octubre, pel que s’aprova el Text Refós de la Llei del Sòl i Rehabilitació Urbana
- Decret 305/2006 d’aprovació del Reglament de la Llei d’Urbanisme
- Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s’aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística. DOGC núm. 6623 del 15 de maig.
- Decret 179/1995, de 13 de juny, del Reglament d’obres, Activitats i Serveis de les entitats locals
- Normes urbanístiques del vigent pla general metropolità
- Ordenances metropolitanes d’edificació (OME)
- Ordenança Metropolitana de Rehabilitació
- Llei 38/1999, de 5 de novembre, que regula l’ordenació de l’edificació
- RD 314/2006 d’aprovació del Codi Tècnic de l’Edificació i actualitzacions posteriors
- Decret 141/2012, de 30 d’octubre, que regula les condicions mínimes d’habitabilitat dels habitatges i la cèdula d’habitabilitat
- Ordenança municipal per a l’agilització del tràmit de llicències urbanístiques
- Ordenança municipal d’accessibilitat als edificis i espais públics urbans
- Ordenança municipal reguladora de la implantació de sistemes de captació d’energia solar per a usos tèrmics en les edificacions
- Ordenança per a l’estalvi d’aigua. Aprovada Ple 16 juliol 2018, publicada BOP 28 setembre 2018
- Ordenança municipal sobre sorolls i vibracions. Aprovada Ple 21 maig 2018, vigent des de 2 de juliol de 2018
Taxa
1.1. De nova construcció:
La quota s’obté de multiplicar els m² d’obra per 6,15 €/m2
Quota mínima 551,95 €
(A percebre sempre que els drets fixats en la tarifa precedent no arribi a aquesta quantitat.)
1.2. Reformes i ampliacions.
(Tarifa a aplicar per cada habitatge o local):
- Fins 50 m² de superfície d’ampliació o reforma: 331,95 €
- Per cada m² de més de superfície ampliada o reformada (€/m²): 4,35 €
Quota mínima 457,75 € (A percebre sempre que els drets fixats en la tarifa aplicable a la superfície de més de 50 m², no arribi a la aquesta quantitat.)
Servei Responsable
Departament d’Urbanisme, Obres i Serveis
Documents a annexar juntament amb la instància
- Document acreditatiu de la identitat de la persona o entitat interessada.
- Document acreditatiu de la representació.
- Tota la documentació ha de presentar-se signada pel tècnic/a redactor i en format digital. En cas que no s’hagi designat el tècnic/a com a representant, també haurà d’anar signada pel promotor.
- Nota simple o certificació del Registre de la Propietat on consti la descripció de la finca.
- Projecte bàsic (o bàsic i d’execució), en format pdf indexat.
- Aixecament topogràfic, recolzat amb les xarxes topogràfiques UTM, amb referència a les vies públiques que limiten la parcel·la, amplària, alineacions i rasants.
- Fotografies de la parcel·la i del vial.
- Annex memòria tècnica d’estalvi d’aigua, justificatiu del compliment de l’ordenança municipal.
- Annex memòria tècnica d’energia renovable per ACS, justificatiu del compliment de l’ordenança municipal.
- En edificació aïllada, annex projecte paisatgístic i d’arboricultura específic, d’acord amb l’art. 24.5 de les Ordenances metropolitanes d’edificació a Sant Cugat del Vallès.
- En el cas d’edificis catalogats, annex justificatiu del compliment del Pla especial i Catàleg de patrimoni arquitectònic de Sant Cugat del Vallès.
- Estudi de seguretat i salut, d’acord amb el Reial Decret 1627/97 de 24 d’octubre.
- Assumeix de la direcció de l’obra.
- Qüestionari estadístic d’edificació i habitatge.
- En el seu cas, proforma del document públic pel qual els propietaris ofereixin la cessió a l’EMD de Valldoreix, de la porció de terreny afectada de sistema viari, i que reflecteixi l’operació de segregació d’aquesta porció de terreny; un certificat de domini i càrregues de la finca objecte de cessió, emès pel Registre de la Propietat, d’antiguitat no superior a 3 mesos; i certificat d’alineacions emès per l’EMD de Valldoreix.
- En el cas que manquin obres d’urbanització per adquirir la condició de solar, annex d’obres d’urbanització i pressupost.
- Sol·licitud d’escomesa a xarxa clavegueram (enllaç a tràmit)
Documentació que cal aporta per retirar la placa d’obres a presentar abans de l’inici de l’obra
- Projecte executiu amb declaració responsable de no modificació del Projecte bàsic aprovat, visat pel col·legi professional competent, i signat pel sol·licitant.
- Programa de control i qualitat, visat.
- Nomenament de Coordinador/a de seguretat i salut, visat.
- Nomenament del contractista i declaració censal: models 036 o 037.
- Caldrà aportar certificat del tècnic conforme s’ha executat l’escomesa a la xarxa de clavegueram
- Caldrà haver liquidat l’ICIO i els avals corresponents.
Protecció de dades
Us informem que les vostres dades seran tractades per l´EMD de Valldoreix com a responsable del tractament, per tramitar la vostra sol.licitud. El tractament està legitimat per l’exercici de les funcions públiques pròpies de l’EMD. Les vostres dades seran conservades com a part dels procediments administratius de l´Entitat. Les vostres dades no seran cedides a tercers excepte que sigui necessari per portar a terme el tràmit sol.licitat, d´acord amb la legislació vigent. Per a més informació consulteu la nostra política de privacitat, dins l´apartat Protecció de Dades publicat a la nostra web.
Així mateix us informem de la possibilitat d’exercir els vostres drets d’accés, rectificació, supressió, oposició i limitació de les dades mitjançant la remissió d’un escrit dirigit a l´EMD de Valldoreix, Atenció Ciutadana, Rambla Mossèn Jacint Verdaguer 185, 08197- Valldoreix, indicant “Ref. Protecció de Dades” o bé exercir el vostre dret a través de la Seu Electrònica. De la mateixa manera, en cas de considerar que els vostres drets han estat vulnerats us podreu dirigir a l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades (www.apdcat.gencat.cat).
Iniciar tràmit