Cercador per paraules clau
20 octubre 2017

L’EMD crearà un pla d’eliminació del fibrociment i informarà la ciutadania sobre els riscos de la seva manipulació

La Junta de Veïns reunida en Sessió Plenària ha aprobat aquest dijous una sèrie de mesures que van des de la creació d’un pla d’eliminació del fibrociment a les instal·lacions municipals fins el suport a la renda garantida ciutadana.

 Els greus problemes de salut que potencialment pot produir l’amiant, present al canyeries, cobertes i dipòsits d’aigua de fibrociment ha motivat l’EMD a aprovar la creació d’un pla de substitució d’elements d’aquest material, a elaborar una campanya informativa ciutadana sobre els riscos que comporta la seva manipulació, i a requerir al Departament d’Ensenyament de Catalunya la retirada d’estructures de fibrociment de l’escola Ferran i Clua. El problema de l’amiant és recurrent a tota la comarca del Vallès i Valldoreix no és una excepció.

El ple també s’ha posat d’acord per fomentar la igualtat de participació als actes polítics de la vila i, amb aquest objectiu, s’ha acordat promoure la creació d’un servei de cura d’infants dedicat a les famílies, que permeti la participació de la ciutadania de forma igualitaria. El suport institucional a la renda garantida ciutadana també ha comptat amb els vots de totes les formacions polítiques representades a la Junta de Veïns.

En el marc de col·laboració entre administracions, l’EMD de Valldoreix ha decidit unir-se al pla de la Generalitat amb la voluntat de millorar l’eficiència de les estructures tributàries catalanes. La iniciativa ha estat aprovada amb set vots a favor i dues abstencions.

Durant el Ple es va ratificar l’adhesió de l’EMD al servei de telecomunicacions de la Diputació de Barcelona amb l’objectiu d’oferir una millor connexió entre les institucions i la ciutadania valldoreixenca.

Tornar a Actualitat

Comparteix la pàgina

Facebooktwitterlinkedin

Notícies relacionades

17-04-2025

El ple d’abril homenatja el treballador Antonio Domingo i aprova les dues primeres modificacions pressupostàries de l’any

09-04-2025

Valldoreix enllesteix la campanya anual de poda de l’arbrat viari de la vila

04-04-2025

Valldoreix suma dos nous radars pedagògics a la senyalització viària per reduir la velocitat a la vila

27-03-2025

Cistelleria amb vímet