Competències de l’EMD Valldoreix
Valldoreix compta, des de l’any 1958, amb una administració municipal que té competències pròpies i altres delegades de l’Ajuntament de Sant Cugat. L’Entitat Municipal Descentralitzada de Valldoreix és l’administració local més propera al ciutadà que presta la majoria de serveis a la ciutadania.
Segons l’article 82 del Text Refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya preveu un llistat de competències pròpies de les EMDs, a més de la possibilitat què el municipi els delegui altres competències. D’acord amb l’apartat primer d’aquest article, son competència de les EMDs:
Actualment la legislació catalana de règim local no preveu cap referència als recursos de les EMDs.
La legislació estatal bàsica en matèria de finances locals (Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de novembre, que aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les Hisendes Local) sí preveu una referència a les hisendes de les entitats d’àmbit territorial inferior al municipi, en el seu art. 156, que estableix el següent:
Tanmateix, l’Estatut comporta l’aplicació a les EMD, en tant que govern local, de les previsions del capítol III del títol VI relatiu a les finances dels governs locals.
Les podem diferenciar entre les pròpies i les delegades