Cercador per paraules clau
21 març 2025

Fre a l’ocupació delinqüencial i suport a La Bressola al Ple de març de l’EMD

El plenari ordinari de març de la Junta de Veïns de l’EMD de Valldoreix es va iniciar, ahir a la tarda, amb un respectuós minut de silenci per condemnar el primer assassinat masclista de l’any 2025, ocorregut el 6 de març al municipi de Blanes. Tot seguit es va donar pas a l’ordre del dia amb l’aprovació de l’acta de l’últim ple i es va encetar el debat de les mocions.

La primera proposta va arribar per part del grup de Junts per Valldoreix per tal de per posar fre a les ocupacions il·legals. El text, que va rebre l’aval de la totalitat de les forces polítiques del plenari, emplaçava l’EMD a donar suport a les iniciatives legislatives en aquest sentit que es promoguin en l’àmbit estatal i del Parlament de Catalunya.

També va ser Junts per Valldoreix el proposant de la segona moció que instava al ple de Valldoreix a donar suport a la xarxa d’escoles associatives que imparteixen ensenyament en català a la Catalunya del Nord, La Bressola; a reconèixer la seva importància en la preservació de la llengua i cultura catalanes i a què l’EMD de Valldoreix esdevingui soci protector de l’Associació d’Amics de La Bressola amb caràcter indefinit. La proposta va rebre el suport de l’equip de govern, mentre que PP i VOX hi van votar en contra.

Com a moció d’urgència, i amb la prèvia aprovació del plenari per a incloure-la a l’ordre del dia, es va aprovar, amb els vots a favor de l’oposició i el vot contrari de l’equip de govern, la proposició conjunta de Junts per Valldoreix i PP per a revertir la decisió del govern valldoreixenc de suspendre l’activitat comunicativa en el compte institucional de l’EMD a la xarxa social X i/o que se sotmeti la mesura a la consideració de la resta de grups del plenari.

Tanmateix van prosperar, en aquest cas per unanimitat, les adhesions de l’EMD al sistema d’adquisició centralitzada de l’Associació Catalana de Municipis (ACM), al servei públic comarcal de biomassa forestal, a la Federación Española de Municipios y Provincias i a l’acord marc de Localret de subministrament de programari d’edició i disseny gràfic.

Per finalitzar es va donar compte al plenari de la resolució judicial del Jutjat contenciós administratiu número de 4 de Barcelona en el sentit de desestimar els recursos d’execució de sentència interposats per les parts, en considerar que la sentencia en el litigi del Complex Esportiu de la vila ja està executada. Igualment, es va informar la Junta de Veïns del marc pressupostari dels anys 2025 al 2028, així com dels Decrets de Presidència i Contractació i de l’acció de govern.

 

Tornar a Actualitat

Comparteix la pàgina

Facebooktwitterlinkedin

Notícies relacionades

21-03-2025

Fre a l’ocupació delinqüencial i suport a La Bressola al Ple de març de l’EMD

21-02-2025

Les llicències del Baixador i la transferència del transport urbà a l’AMB centren el ple de febrer

31-01-2025

Ple de gener; pròrroga del pressupost i estrena del nou vocal de Vox

20-12-2024

El Ple de Valldoreix acomiada el 2024 assumint la urbanització per fases de l’Av. del Baixador