Notícies > Mobilitat i transport públic > L’estació de Valldoreix tindrà un aparcament segur per a bicicletes
Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) ha licitat les obres per construir un aparcament segur i tancat per a bicicletes a l’estació de Valldoreix i a nou estacions més de les línies que connecten Barcelona amb el Vallès i la xarxa Llobregat-Anoia. Els treballs consisteixen en fabricar i instal·lar l’habitacle en l’entorn immediat de la parada de tren de Valldoreix, en un format, que encara està per decidir, que podria ser d’un espai de 6×6 metres amb capacitat per a 54 bicicletes o un de 6×4 per a 34. Les altres estacions, que com Valldoreix tindran aparcaments segurs per a bicicletes, seran Bellaterra, Can Feu, Gràcia, Piera, Sant Vicenç els Horts, Martorell Enllaç, Manresa Alta, Sant Andreu de la Barca, Sant Vicenç de Castellet i Pallejà. L’objectiu d’FGC amb la implementació dels aparcaments segurs per a bicicletes és anar incrementant amb el temps el nombre parades amb aquest sistema, per arribar al màxim nombre d’usuaris possible.
Amb aquesta primera fase, de la qual forma part el projecte de Valldoreix, es preveu la instal·lació d’alguns sistemes d’aparcaments segurs per a l’1,5% de les validacions d’FGC, que suposa unes 4.000 places. Això significa multiplicar per 4 l’actual oferta d’aparcament de bicicletes a l’entorn de les estacions d’FGC. En aquesta línia, també es preveu elevar l’oferta a mesura que la demanda ho vagi justificant fins a arribar al 3% de les validacions, unes 8.000 places segures.
Actualment l’estació de Valldoreix compta amb un aparcament per a bicicletes de la xarxa BiciBox de l’AMB, una xarxa pública d’aparcaments gratuïts i segurs per a bicicletes privades que es troba distribuïda pels diferents municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona. Pel que fa a les estacions d’FGC, el 45% compten amb places d’aparcament per a bicicletes amb alguna mesura de seguretat, mentre que el percentatge puja fins el 52% quan parlem d’estacions que compten amb sistemes d’aparcament coneguts com a “U invertides” a la via pública en una zona situada a l’entorn de 200 metres dels accessos de les parades del ferrocarril.